Thursday 19 December 2013

DRAMA


hai u all..

haha aku baru abes drama ''SECRET GARDEN'' hehe..sem 1 kena berlakon drama untuk subjek..foundation english..haha pertama kali dalam hidup aku berlakon drama english hehe..sebelum nie pernah la berlakon kat sekolah tapi dialog bahasa melayu la..da drama pun drama melayu kan..haha 

haha alhamdulillah berjaya gak la kiteorang settle kan drama kitaorang, walaupun xterpilih top 3. sangat berpuas hati dengan usaha kitaorang pada hari kejadian, banyak yang tak di rancang tapi alhamdulillah ok, hehe

haha mesti korang tertanya2 cerita secret garden nie apa kan? hehe ceritanya mengisahkan tentang mary yang kematian ibu bapa nya dalam kemalangan. mary di hantar ke rumah pakciknya mr.craven. mr craven seorang yang sangat murung, putus harapan setelah kematian isterinya.

isteri mr.craven sangat suka kan bunga2an..jadi setelah kematian isteri tercinta, mr. craven telah menutup garden kesayangan isterinya. dia xboleh tgk garden 2. terbayang2kan isterinya.

semasa bermain2 di garden, mary terjumpa kunci garden yang telah di tutup oleh mr.craven. mary telah ternampak 1 pintu yang telah penuh dgn daun2..setelah di cuba membuka pintu itu, mary melihat pokok2 di dalam garden itu telah mati.

tiba2 datang seorang tukang kebun, [ben] telah menyergah mary, hahaha [ itulah watak aku- tukang kebun] haha bukan watak utama pun..tp ada beberapa sceen gak la hehe. mary berkerjaya sama bersama ben & dickson untuk mencantikkan semua garden.

haha yang xboleh blanya..kemahen aku hafal dialog, tapi masa nek pentas hilang semua haha, nasib pandai cover, haha buat ayat sendiri..nasib la pun, hahaha.

haha banyak scene  xdirancang haha, tapi madam cakap best, padahal da lambat masok scene, main bedal je haha. susa nak cerita camni, kalo face 2 face senang ler..haha

kalo nak tau lebih lanjut.kena jumpa la u all hahaha..ok jumpa lagi..






No comments:

Post a Comment